9 decembrie 1957 – S-a născut istoricul și criticul literar Gheorghe Glodeanu - 3 minute în urmă
Spirit maramureșean la Bistrița: Ionuț Uivaroși și Grupul Codrenii, într-un concert extraordinar de colinde - 8 ore în urmă
Omul potrivit, la locul potrivit: Sergent major Gabriel Petrovan, pompier al ISU Maramureș, a salvat un om care se înecase - 11 ore în urmă
Sera de acasă – cum îți aduce legume sănătoase pe masă tot anul? - 11 ore în urmă
O nouă ediție de titluri de stat Tezaur. Dobânzile sunt de până la 7,40% - 13 ore în urmă
Magia sărbătorilor a cuprins Târgu Lăpuș: Târgul de Crăciun a fost plin de lumină, colinde și bucurie - 13 ore în urmă
Magia Crăciunului și-a făcut simțită prezența în cadrul concertului de colinde desfășurat la Seini - 13 ore în urmă
La Colegiul de Arte din Baia Mare, copiii spun „Împreună prindem curaj” - 13 ore în urmă
Îndrăgitul eveniment „Crăciun în Maramureș” are loc în 20 decembrie, la Muzeul Satului din Baia Mare - 13 ore în urmă
Înotătorii de la CS Seini au cucerit numeroase medalii la Cupa Moș Nicolae 2025 de la Pitești - 14 ore în urmă
Locomotiva trenului Mangalia – Craiova ia foc, 1.000 de pasageri evacuați
Un tren de pasageri cu 15 vagoane a pornit din gara Mangalia cu o oră întârziere, având destinația Craiova. După ce a făcut o oprire în gara Constanța, garnitura a pornit din nou, dar la doar 5 minute după plecare, locomotiva a luat foc. Flăcările au cuprins rapid partea superioară a locomotivei, iar mecanicul a reacționat prompt, oprind trenul și ordonând evacuarea călătorilor.

„Locomotiva a fost decuplată de la cele 15 vagoane și este încă sub tensiune pe linia de înaltă tensiune. Se acționează cu pulbere pentru limitarea incendiului”, a declarat ISU Constanța. Autoritățile au mobilizat echipaje de intervenție, inclusiv două autospeciale de stingere și un echipaj SMURD, pentru a gestiona situația.

În ciuda intervenției rapide, călătorii au fost lăsați în mijlocul câmpului, fără apă sau adăpost, sub soarele arzător. Unii dintre aceștia au acuzat stări de rău din cauza căldurii extreme. Un tânăr a suferit un episod de hipoglicemie și a fost asistat de echipajul SMURD, refuzând transportul la spital.
„Ne țin aici, în căldura asta infernală, fără apă, fără aer condiționat. E inuman”, a declarat un călător. „Copiii mici și bătrânii sunt cei mai afectați. Nu înțeleg de ce nu ne-au adus apă sau măcar umbră”, a adăugat altul.
Autoritățile au anunțat că va mai dura până la sosirea unei alte locomotive pentru a prelua vagoanele și a continua călătoria. Între timp, s-a luat legătura cu primăria locală pentru a aduce apă și alimente călătorilor. De asemenea, s-au făcut apeluri pentru a asigura condiții mai bune de transport pe durata intervenției.
Acest incident ridică semne de întrebare cu privire la siguranța și condițiile de transport feroviar din România. În ultimele luni, au avut loc mai multe incidente similare, inclusiv deraierea unor vagoane și incendii la locomotive, ceea ce subliniază necesitatea unor măsuri urgente pentru îmbunătățirea infrastructurii și a echipamentelor feroviare.
În concluzie, duminica de 31 august 2025 a fost marcată de un incident feroviar grav în județul Constanța, care a lăsat aproape 1.000 de călători în mijlocul câmpului, sub soarele arzător, fără apă sau adăpost. Intervenția promptă a autorităților a prevenit o tragedie, dar acest incident pune în lumină problemele persistente ale sistemului feroviar românesc.
Vasile Petrovan






