Diversitatea culturală pentru dialog și dezvoltare, se sărbătorește mondial pe 21 mai - 4 ore în urmă
Tradiții și obiceiuri de Sfinții Constantin și Elena - 5 ore în urmă
Performanță: 27 de medalii obținute de sportivii CSM Baia Mare la Campionatul Național de Fitness și Challange – Cadeți - 6 ore în urmă
Gabriel Ștețco: Susținem tinerii din Maramureș și le oferim toate oportunitățile de dezvoltare - 10 ore în urmă
Peste 500 de participați la Târgul de Sfinții Împărați Constantin și Elena de la Muzeul Satului Baia Mare - 10 ore în urmă
Părintele Dorel Michiș a lansat o carte-document despre bisericile ortodoxe din Protopopiatul Baia Mare - 11 ore în urmă
47 de persoane angajate prin Bursa Generală a Locurilor de Muncă din Județul Maramureș - 11 ore în urmă
Trei ierarhi vor sfinți biserica de lemn a Mănăstirii „Sfinții Împărați Constantin și Elena” din Budești - 13 ore în urmă
Alexandra Maria Tincu a obținut premiul II la Olimpiada Națională de Cultură și Spiritualitate Românească - 14 ore în urmă
Câți români mai au un telefon fix acasă - 15 ore în urmă
7 ianuarie: Soborul Sfântului Proroc Ioan Botezătorul și Înaintemergătorul Domnului
A doua zi după Sfânta și dumnezeiasca Arătare, adică Botezul Domnului, Biserica a rânduit încă de la început a se prăznui soborul cinstitului și slăvitului proroc Ioan, Înaintemergătorul și Botezătorul Domnului, căci se cădea a cinsti cu praznic pe cel ce a slujit la taina Botezului dumnezeiesc, punând mâna sa pe creștetul Stăpânului.
Deci, îndată după Botezul Domnului, Botezătorul se cinstește de toți și cu cântări se slăvește, pentru că prin sobor se înțelege adunarea poporului în biserică, la cântarea și slăvirea lui Dumnezeu, întru cinstea și lauda marelui Ioan, Înaintemergătorul și Botezătorul Celui ce se prăznuiește.
Un sobor ca acesta, măcar că se săvârșea la toate bisericile ce sunt în toată lumea, ba încă se săvârșește și astăzi; însă se face mai ales mare prăznuire în bisericile zidite în numele Botezătorului, precum oarecând în biserica lui de lângă Iordan, unde a botezat pe Hristos; în Sevastia, unde s-a tăiat de către Irod; în Antiohia, unde mina lui cea dreaptă a fost dusă de Sfântul Evanghelist Luca, și în Constantinopol, unde acea sfântă mina se adusese din Antiohia și unde mai ales se făcuse soborul acela, de vreme ce se adusese mina chiar în seara dumnezeieștii Arătări, când se face sfințirea apelor.
Se părea atunci că însuși Botezătorul sosește nevăzut la sfințirea apelor, făcându-se bucurie împăraților și la tot poporul, care cu multă prăznuire săvârșea soborul lui, după ziua dumnezeieștii Arătări. Deci, să săvârșim și noi cu bucurie duhovnicească soborul Sfântului marelui Ioan, Înaintemergătorul și Botezătorul, rugându-l să mijlocească pentru noi către Stăpânul Hristos, ca să fim și noi în Biserica celor ce prăznuiesc veșnic, în locașul cel nefăcut de mină și acolo, în ceruri, să auzim glasul celor ce dănțuiesc și prăznuiesc dumnezeieștile arătări cele veșnice, săturîndu-ne cu ei de vederea feței lui Dumnezeu, Care Se arată sfinților Săi; și să slăvim cu toate cereștile cete pe Tatăl, pe Fiul și pe Sfântul Duh, în veci. Amin, scrie doxologia.ro.