Premieră la Teatrul Municipal: „Șantierul” se deschide duminică, 28 aprilie - 20 minute în urmă
Editorialul de miercuri: Orașul de altădată - 2 ore în urmă
Peste 300 de locuri de muncă, disponibile în Maramureș - 3 ore în urmă
11 autobuze electrice vor circula în Baia Mare - 3 ore în urmă
Mișcarea teatrală de la Băiuț – scena de La capătul lumii - 3 ore în urmă
De la 1 mai, noi medicamente gratuite și compensate - 3 ore în urmă
Gabriel Bogdan Ștețco, candidatul PNL la funcția de președinte al Consiliului Județean Maramureș: Construim un campus profesional pentru învățământ dual și în Maramureșul istoric - 3 ore în urmă
Ce s-a întâmplat cu ursulețul din Moisei - 4 ore în urmă
Elevi maramureșeni premiați la Concursul de Matematică „Olimpiada Satelor din Transilvania”, ediția a IX-a - 4 ore în urmă
IMM-urile și firmele din HORECA pot accesa Programul „Electric Up 2” - 4 ore în urmă
Teatrul Municipal Baia Mare participă la Festivalul ”Les Rencontres Chorégraphiques de Casablanca”
În perioada 12 – 15 noiembrie, în Maroc se desfășoară a șasea ediție a Festivalului ”Les Rencontres Chorégraphiques de Casablanca”.
În cadrul acestuia, Teatrul Municipal Baia Mare a fost invitat să participe cu spectacolul ”Burqa și basma”, realizat în colaborare cu Asociația Culturală ”Atelier 92”, după o idee de Radu Dinulescu, în regia artistică a lui Raul Hotcaș și Wajdi Gagui (Tunis), Imagine 3D stereoscopică: Armand Richelet-Kleinberg (Belgia).
Contextul pandemic îi împiedică pe actori să fie prezenți fizic acolo, astfel că întregul festival a fost mutat în mediul online.
Având premiera în 11 octombrie 2020, în sala mare a Teatrului Municipal Baia Mare, spectacolul va putea fi urmărit online, joi, 12 noiembrie 2020, de la ora 20.30, ora României (19.30, ora Marocului), pe pagina de Facebook a festivalului de la Casablanca: https://www.facebook.com/Les-Rencontres-Chor%C3%A9graphiques-de-Casablanca-121144428280494?_rdc=1&_rdr.
Programul complet poate fi consultat aici: https://coljam.ma/programme-rcc-2020/
Proiectul ”Burqa și basma” este un exemplu de colaborare între artiști individuali și operatori culturali din Africa de Nord și Europa Centrală și de Est. Spectacolul atinge un punct extrem de sensibil – violența împotriva femeii – temă care are conotații diferite, în funcție de cutume, tradiții și apartenențe religioase.
Spectacol a fost finanțat de Administrația Fondului Cultural Național și Organizația Internațională a Francofoniei.